پایان نامه روانشناسی:بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری 

1-7-تعاریف عملیاتی متغیرها

مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری: این برنامه، یک مداخله‌ی ساخت یافته‌ی 10 جلسه‌ای است که هفته‌ای یک بار به مدت 2 الی 5/2ساعت برگزار می‌شود(آنتونی،1388).

تاب‌آوری: منظور از تاب‌آوری نمره کسب شده در پاسخ به پرسشنامه مقیاس تاب‌آوری  کانر و دیویدسون[1]  ( CD-RISC، 1984) می‌باشد.

کانون کنترل سلامت: منظور از کانون کنترل سلامت نمره کسب شده آزمون در پاسخ به پرسشنامه کانون کنترل سلامت MHLC والستون است.

سلامت عمومی: منظور از سلامت عمومی نمره کسب شده در آزمون  پرسشنامه سلامت عمومی‌گلدبرگ و هیلر GHQ-28 (1979) می‌باشد.

هموگلوبین گلوکوزیته: تفسیر آزمایشگاهی: hba1c

بیمار دیابتی: بیماری که به تشخیص پزشک متخصص حداقل از یکسال قبل به عنوان بیمار دیابتی در کلینیک تحت درمان دیابت قرار گرفته باشد.

[1]-Conner – Davidson Resilience Scale

سوالات یا اهداف پایان نامه :

نتایج تحقیق از لحاظ کاربردی اهمیت زیادی برخورداراست و می‌تواند مورد توجه پزشکان، متخصصین  غدد و متابولیسم، پرستاران، روانپزشکان، بیماران، خانواده‌ها و مسئولان بهداشتی، واقع گردد.   لذا در پژوهش حاضر سعی بر آن است که، اطلاعات دقیق و عینی و قابل استفاده در جهت شناخت و بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوهء CBT بر تاب‌آوری، کانون کنترل سلامت، سلامت عمومی و هموگلوبین گلوکوزیته خون در بیماران مبتلا به دیابت را در دسترس پزشکان، پرستاران، روانپزشکان، بیماران، خانواده‌ها و مسئولان بهداشتی قرار دهد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی رفتاری

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.